Terug naar overzicht

Garantievoorwaarden

5 jaar garantie

Geldig voor orders vanaf Januari 2021

Wat valt er onder de garantie?Jaar 1Jaar 2Jaar 3Jaar 4Jaar 5
Product    
Verzenden en retour    

Op al onze producten krijg je 5 jaar garantie op fabricagefouten. Dit geldt alleen wanneer de producten gebruikt en onderhouden worden volgens de voorschriften.

Vragen over garantie

Wat valt er onder de garantie?

Bij INHUIS Plaza ontvang je altijd 5 jaar fabrieksgarantie op al onze producten.

Wat voor soort garantie heb ik?

Naast de garantie van de fabrikant/leverancier is de wettelijke garantie van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie en de door ons geboden extra garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.

Wat is er uitgesloten van garantie?

– Meetfouten*
– Normale slijtage (materiaalafhankelijk)
– Krimp
– Verkleuring
– Schade als gevolg van onjuist gebruik
– Eigenhandig aanpassen
– Gebruik in ongeschikte ruimtes
– Schade als gevolg van reinigingsmiddelen of onjuist reinigen
– Klimmaterialen, zoals hoogwerkers, steigers, verhuisliften, etc.

Bekijk de producteigenschappen van jouw product voor meer informatie.

*Bij zelf meten en monteren orders indien meetverzekering niet van toepassing.

Is reparatie altijd gratis?

Als jouw product binnen het garantietermijn kapot gaat en het gaat om een fabricagefout, is de reparatie de eerste twee jaar helemaal gratis. Hierna worden er enkel kosten gerekend voor het verzenden/retourneren en/of de arbeids- en voorrijkosten.

Is de garantie geldig bij invloeden van buitenaf?

Schade door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Wanneer een storm je zonnescherm van de gevel trekt, je peuter de hordeur eruit loopt of je kat in de jaloezieën gaat hangen, kun je het beste eerst contact opnemen met je verzekering. Natuurlijk kunnen we je wel helpen met het maken van het product, dit is alleen niet kosteloos.

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product laten repareren?

Jazeker, dit kan alleen wanneer het product bij ons gekocht is. Voor de reparatie moet je wel betalen. Op voorhand zullen wij een prijsopgave voor je maken. Zo weet je van te voren wat je kunt verwachten.
Je reparatie meld je eenvoudig aan via ons online reparatieformulier.

Klacht of defect melden?

Stuur een email naar klantenservice@inhuisplaza.be met daarin je bestelnummer, contactgegevens, een duidelijke omschrijving van jouw aanvraag en foto’s van het product. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Mijn order is van voor januari 2021, welke garantie heb ik?

Orders die van voor januari 2021 zijn hebben een fabrieksgarantie van 2 jaar. Mocht er een defect zijn na deze twee jaar, kunnen wij het product laten repareren. De kosten hiervan vallen niet onder de garantie en dien je zelf te betalen.

Terug naar overzicht

Scroll to Top